Contact of direct ondersteuning nodig?
+31 320 284141

Identiteitsfraude

Onlangs verscheen er een persbericht dat de omzetten van “het winkelen op internet” toenemen en dat  de omzetten van de traditionele winkels juist sterk terug lopen. De vraag is, of er een causaal verband is. Daar lijkt het wel op. Zaken doen vanaf de bank is tegenwoordig erg normaal en confortabel. Bovendien lekker gemakkelijk toch? Deze trend heeft voornamelijk betrekking op de consumentenmarkt. Wat betekent dit voor de B2B?

In de on-line B2B is ook een toename waar te nemen. Onmiddellijk rijst de vraag: Weet u, als ondernemer of manager, met wie u zaken doet? Dat weet u natuurlijk niet altijd. Iedereen kan zich immers online presenteren als een ander persoon. Aan de hand waarvan stelt u vast dat de persoon/onderneming, ook daadwerkelijk die persoon/onderneming is?

Tegenwoordig zijn er vele manieren om identiteitsfraude te plegen. Veel mensen laten online zoveel informatie achter, waarmee anderen (criminelen) zich een andere identiteit kunnen aanmeten. Wij adviseren u dan ook hiermee altijd rekening te houden. Misschien helpen onderstaande tips:

–          Laat zelf niet onnodig persoonlijke informatie achter op het internet (social media, creditcard gegevens etc.)

–          Ga niet uit van het feit dat “het wel zal kloppen”, maar verifieer de persoon/onderneming.

–          Gebruik pre employment screening bij sollicitatie procedures (Is de kandidaat wel wie hij zegt dat hij is);

Wilt u meer weten, klik op “bel me terug”, rechts in uw scherm.