Hoe ga je om met meldingen van grensoverschrijdend gedrag?
Hoe ga je professioneel om met meldingen van grensoverschrijdend gedrag op de werkvloer? Grensoverschrijdend gedrag…
Geld dat uit de kassa verdwijnt, producten die met een flinke korting aan vrienden worden verkocht, onjuiste kosten- of urendeclaraties, ongeloofd ziekteverzuim of valse facturen – het zijn slechts enkele voorbeelden van fraude in de retail. Met alle gevolgen van dien. Iedere retailer, groot én klein, is gebaat bij een concrete aanpak op het gebied van fraudebestrijding. Dankzij onze jarenlange ervaring, hebben wij alle tools in huis om fraude te voorkomen. Fraudepreventie en -bestrijding levert geld op!
Wist u dat bijna de helft van alle winkeldiefstallen door eigen medewerkers wordt gepleegd? Om goede maatregelen te treffen tegen fraude is het belangrijk om allereerst te begrijpen waarom uw medewerkers fraude plegen. De retailmarkt is een specifieke markt die zich kenmerkt door een aantal factoren: snelheid, smalle marges, veel personeelsverloop en scherpe inkooptarieven. Jonge medewerkers met weinig binding met het bedrijf, een lager uurloon, weinig toezicht en controle op de werkvloer – het kan allemaal tot fraude leiden. Om uw organisatie te ondersteunen bij fraudepreventie, kunnen we helpen met het inzichtelijk maken van frauderisico’s.
Het meest voor de hand liggende gevolg van fraude is uiteraard financiële schade. Er worden enorme verliezen geleden door interne fraude. De horeca- en retailsector leiden hierdoor jaarlijks maar liefst 200 miljoen schade. Laten we daarnaast ook zeker de emotionele schade niet vergeten. Denk aan collega’s die elkaar onderling niet meer vertrouwen, reputatieschade, afname van loyaliteit van klanten, het gevoel van veiligheid dat in het geding komt en toenemende spanningen op de werkvloer. Dit werkt door in de prestaties op de werkvloer en heeft invloed op het contact met de klant, waardoor het rendement verder afneemt. U kunt zo in een vicieuze cirkel terechtkomen. Download onze Whitepaper: Interne fraude in de retail voor meer informatie.
Uit onze ervaring blijkt dat retailers die zorgvuldige antifraudemaatregelen in hun bedrijfsvoering geïmplementeerd hebben een significant kleinere kans hebben slachtoffer te worden van fraude. U kunt aan de volgende antifraudemaatregelen denken:
Interesse? Vraag nu vrijblijvend een offerte aan en ontdek de mogelijkheden!
Vragen? Neem direct contact met ons op – wij helpen u graag verder!
+31 320 284 141
info@ispbv.nl
Passend bij de kenmerken van deze branche, hebben we een specifiek programma voor fraudebestrijding ontwikkeld. We bieden hierin de volgende voordelen:
Hoe ga je professioneel om met meldingen van grensoverschrijdend gedrag op de werkvloer? Grensoverschrijdend gedrag…
Van signaal tot onderzoek: zo pakt u integriteitskwesties effectief aan Een opgetrokken wenkbrauw tijdens een…
De cruciale rol van de werkgever bij het creëren van een veilige werkplek Een veilige…
Een screening helpt u om integriteitsrisico’s te identificeren voordat u een samenwerking aangaat.
Afhankelijk van de complexiteit duurt een screening enkele dagen tot een paar weken. Voor spoedsituaties kunnen wij in overleg sneller leveren.
Absoluut. Alle gegevens en resultaten worden discreet behandeld, met respect voor uw en de andere partij.
Dat bepaalt u. Wij bieden pakketten en maatwerkopties die variëren van een basischeck tot een diepgaande analyse.
De kosten hangen af van het gekozen pakket en de omvang van het onderzoek. Neem contact met ons op voor een offerte op maat.
Onze specialisten staan voor u klaar om uw vragen te beantwoorden. Of u nu meer wilt weten over de inhoud van een screening, de mogelijkheden van onze pakketten, of hoe de productkaart u kan helpen, wij denken graag met u mee.
Neem contact met ons op
Rick Heijnen, manager afdeling Fraude & Integriteit.
